Η οικονομική κρίση ως ευκαιρία για τις πόλεις
ΤΗΣ ΒΑΛΙΑΣ ΜΠΑΖΟΥ Στην εποχή του ∆ΝΤ µια από τις φράσεις που έχουν γίνει µόδα στην προσπάθεια να αναπτερωθεί, έστω και κατ’ ελάχιστο, το ηθικό των Ελλήνων είναι: «η κρίση είναι ευκαιρία»… Προς το παρόν - και, κατά πολλούς, και προς το µέλλον - αυτή την ευκαιρία δεν την έχουµε δει ακόµα να ξεπροβάλλει στον ορίζοντα, µε µια και µοναδική εξαίρεση, την ευκαιρία που µπορεί να έχουν οι ελληνικές πόλεις. Τα πρώτα στοιχεία των συγκοινωνιολόγων αλλά και η αίσθηση που έχουν οι πολίτες δείχνουν ότι η κίνηση των αυτοκινήτων έχει µειωθεί, ότι ο κυκλοφοριακός φόρτος έχει αρχίσει να παίρνει την κατηφόρα και η µέση ταχύτητα των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν έχει αυξηθεί αισθητά. Και το ερώτηµα είναι εάν υπουργοί και δηµοτικοί άρχοντες έχουν αντιληφθεί την ευκαιρία που δίνει η οικονοµική κρίση στις πόλεις και εάν είναι διατεθειµένοι να εγκαταλείψουν τις ντεµοντέ απόψεις τους περί ευηµερίας που είναι συνώνυµες µε την αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων, µε την SUV αισθητική και το µποτιλιάρισµα χαρούµενων