"Δωρεαν κλησεις από κινητο (GSM Gateway)"


"Το τελευταιο καιρο πολλα ακουγονται σχετικα με το θεμα αλλα συνηθως στη θεωρια. Ακομα και οι λιγοι οδηγοι που κυκλοφορουν στη πραξη δεν απεδωσαν γιατι είναι ασαφεις και ελιπεις. Αυτό που ηθελα από καιρο να κανω ηταν εκτος από την προωθηση ολων των κλησεων που γινονται στα τηλ. του σπιτιου και του γραφειου μου στο κινητο μου, να μπορω να κανω και το αντιστροφο δηλ από το κινητο μου να καλω οπου θελω δια μεσου σταθερων σπιτιου-γραφειου. Εννοειται όλα αυτά δωρεαν...

Η δικη μου περιπτωση:
1. Σπιτι εχω εχω Οntelecoms οπου παιρνω τη γραμμη μεσω ενός SPA3102 και τη δινω σε Asterisk (Αναλυτικες οδηγιες αυτού).
2. Στο γραφειο εχω 3 γραμμες του ΟΤΕ (1 ISDN +1 PSTN) που τις κουμπωνω πανω σ’ένα SPA400 και μετα σε Asterisk (Αναλυτικες οδηγιες αυτού).
3. Eχω ενωσει αυτά τα δυο κεντρα και ετσι μπορω να κανω κλησεις από το σπιτι μεσω γραφειου και αντιστροφα (Αναλυτικες οδηγιες αυτού).

Mε τα παραπανω μπορω να εχω τις γραμμες μου παντου στον κοσμο αλλα υπαρχει ενας περιορισμος, πρεπει να υπαρχει Internet..
Βεβαια με το Iphone 3G μπορω να εχω προσβαση στα κεντρα μου –οπου δεν υπαρχει internet μεσω 3G κλπ- αλλα δυστυχως υπαρχει χρεωση..
Αρα επρεπε να βρω έναν τροπο ώστε να μπορω με μηδενικη ή εστω ελαχιστη χρεωση να μπορω να κανω αλλα και να δεχομαι κλησεις στο κινητο μου.

Τι χρειαστηκα:
1. Μια καρτοκινητη Wind (5€) με το προγραμμα Wind600 οπου μου δινει 600 λεπτα δωρεαν ομιλιας το μηνα προς το κινητο μου οπου και εκει βαλα το ιδιο προγραμα για να μπορω να καλω δωρεαν τη παραπανω καρτοκινητη.
2. Ένα GSM Gateway (Sagem ή Ericsson G30) με κοστος γυρω στα 100€
3. Ένα SPA3000 ώστε να παρω την γραμμη της καρτοκινητης από το GSM Gateway και να τη ριξω στο κεντρο μου (50€).

Υλοποιηση:
Α. GSM Gateway
Sagem RL300 (Το Ericsson G30 ακουγοταν χαμηλα)
Εβαλα τη καρτοκινητη αφου αφαιρεσα pin, divert κλπ.
Την εξοδο RJ11 (καλωδιο για Τηλ.) την κουμπωσα στο Line του SPA3000

Β. SPA3000 PSTN Line
Kανετε logon sto SPA ->Admin login->Advanced-> Voice->PSTN Line Eκει δωστε τις παρακατω ρυθμισεις
Proxy: Asterisk ip (πχ 192.168.3.101)
User ID: GSM
Password: xxxx (Αυτο θα δηλωσετε στο secret του Peer Details του SIP/GSM Tunk)
Register: No (δε είναι απαραιτητο να κανει register)
Make Call Without Reg: yes
Ans Call Without Reg: yes
Echo Supp Enable: No
Echo Canc Adapt Enable: yes

Audio Configuration
Preferred Codec: G711u (δοκιμαστε και G729a εάν εχετε)
DTMF Process INFO: yes
DTMF Process AVT: yes
Symmetric RTP: yes
Silence Supp Enable: no (εάν βαλετε yes μπορει να εχετε διακοπες στην ομιλια)
Echo Canc Enable: yes
Echo Canc Adapt Enable: yes
Echo Supp Enable: yes
DTMF Tx Method: INFO (δοκιμαστε και InBand εάν δε σας καλυπτει)

Dial Plans
Dial Plan 1: (xx.) (το αφηνουμε ως εχει οπως όλα εκτος από το Dial Plan 2)
Dial Plan 2: (S0<:69XΧXXXXXX>) (καρτοκινητη)

VoIP-To-PSTN Gateway Setup
Line 1 VoIP Caller DP: none
VoIP Caller Default DP: none

PSTN-To-VoIP Gateway Setup
PSTN-To-VoIP Gateway Enable: yes
PSTN Ring Thru Line 1: No (Διαχειριζεται τις κλησεις ο Asterisk)
PSTN CID For VoIP CID: Yes
PSTN Caller Default DP: 2 (αυτό που εχουμε τροποποιησει στo πεδιο Dial Plans)

FXO Timer Values (sec)
VoIP Answer Delay: 0
PSTN Answer Delay: 3 (χρειαζεται για αναγνωριση κλησεων)
Disconnect Tone: 425@-30,425@-30;2(.2/.2/1+2)(Δεν ειμαι σιγουρος και εχω πιο κατω…)
Detect PSTN Long Silence: yes (…να καταλαβαινει όταν υπαρχει μεγαλη παυση…)
PSTN Long Silence Duration: 40 (..και να κλεινει τη γραμη μετα από 40’’ παυσης)

International Control
FXO Port Impedence: 600
SPA To PSTN Gain: 7 (Aκουγοταν χαμηλα το άλλο ακρο –όχι το κινητο μου- και…)
PSTN To SPA Gain: 7 (..ανεβασα το Gain για να με ακουει το άλλο ακρο καλυτερα)

Γ. Asterisk
1. Δημιουργια trunk
Outbound Caller id: 69ΧΧΧΧΧΧΧΧ (Kαρτοκινητη)
Maximux Channels: 1 (μια γραμμη ειναι)
Trunk Name: GSM

στο Peer Details εγω εχω:

disallow=all
allow=ulaw,gsm
canreinvite=no
context=from-trunk
host=192.168.3.30 (SPA3000_ip)
nat=never port=5062 (προσοχη το ιδιο και στο Tab PSTN-Line του SPA3000)
qualify=yes
type=friend
secret=xxxx (Aυτο που βαλατε στο SPA3000 PST-Line)
username=GSM

2. Δημιουργια Outbound Route (Για τις εξερχομενες κλησεις)
Route Name: GSM
Dial Patterns: 69XXXXXXXX (όλα τα κινητα…)
Trunk Sequence: SIP/GSM (…..θελω να βγαινουν από το trunk GSM)

3. Δημιουργια DISA (Όλα τα λεφτα!!)
DISA name: GSM
PIN: 1234 (ένας κωδικος ελεεινός)
Response Timeout: 10 (χρονικο διαστημα σε sec για την εισαγωγη PIN)
Digit Timeout: 5 (χρονικο διαστημα σε sec για την εισαγωγη ψηφιων)
Caller Id: (αν θελουμε βαζουμε συγκεκριμενο τηλεφωνο που ν’ απαντα)
Context: from-internal

4 . Δημιουργια Inbound Route (Για τις εισερχομενες κλησεις)
Description: GSM
DID Number: 69XXXXXXXX (το νουμερο της καρτοκινητης)
Set Destination: DISA (GSM)

Τωρα όταν καλεσουμε τη καρτοκινητη μια φωνη θα μας ζητησει να εισαγουμε το DISA PIN και μετα να πατησουμε # (pound key)
Aν είναι σωστο θα μας απαντησει “Thank You”
Aυτο ηταν από εδώ και περα μπορουμε να καλεσουμε εσωτερικα, εξωτερικα, κλπ. Στη δικη μου περιπτωση με προθεμα 0ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ βγαινω από το γραφειο μου και με 9XXXXXXXXXX από το σπιτι μου (ειπαμε εχω ενωσει τα κεντρα) και αυτά τα σταθερα τηλ. (γραφειου ή σπιτιου ) θα εμφανιζονται εκει που καλουμε και όχι το κινητο μας..

Προσοχη δε παταμε το πληκτρο κλησης του κινητου απλα όταν δωσουμε το νουμερο που θα καλεσουμε περιμενουμε λιγο (πχ εάν το PΙN είναι δινουμε 1234#0210ΧΧΧΧΧΧΧ).

Η χρεωση στη περιπτωση μου είναι ΜΗΔΕΝΙΚΗ γιατι το κινητο μου με την καρτοκινητη που εχω στη GSM Gateway στο κεντρο μου εχουν ΔΩΡΕΑΝ χρονο ομιλιας και η OnTelecoms που εχω σπιτι μου προσφερει ΔΩΡΕΑΝ αστικα, υπεραστικα και διεθνη.

Ο παραπανω οδηγος παιζει μια χαρα. Ειμαι σιγουρος ότι επιδεχεται βελτιωσεις γι’αυτό καλο θα ηταν οσοι από εσας εχετε καμμια ιδεα να την πειτε ώστε να βελτιωθει ακομα περισσοτερο. Το ιδιο ισχυει και για τους αλλους οδηγους που εχω φτιαξει..

Παραδειγμα το Disconnect Tone που εχω στο PSTN Line του SPA3000 δεν είναι αυτό.
Υπαρχει τροπος να βρεθει αυτου SPA3102 Disconnect Tone όχι μονο για wind αλλα και για Vodafone, Cosmote.
Αν καποιος το κανει θα ειμαι υποχρεος.

To wind 600 χρησιμοποιω εγω αλλα εννοειται ότι μπορειτε να χρησιμοποιησετε το πακετο που εχετε εσεις ειτε είναι εταιρικο με δωρεαν χρονο είτε watch-up ή ότι άλλο εχετε..

Όπως ειδατε βασιζεται σε Asterisk που όχι μονο είναι κορυφαιο αλλα εχει ξεφυγει παρα πολύ από τον ανταγωνισμο.
Αλλωστε πολλα –πανακριβα- κεντρα βασιζονται πλεον σε Asterisk.

Aυτο που ισχυει είναι ότι οσο περισσοτερο ασχολειται κανεις με το Asterisk τοσο πιο πολλα πραματα μαθαινει. Δε χρειαζεται να είναι κανεις guru δοξα τω Θεο υπαρχουν πανευκολες διανομες Asterisk+FreePBX που κανουν ολη τη δουλεια παιχνιδακι μεσω Web.
Mη διστασετε να ασχοληθειτε μαζι του κατεβαζοντας μια διανομη (Trixbox, Elastix, AsteriskNow και πολλες άλλες..)
Ακομα και εάν δε σας περισευει υπολογιστης μπορειτε να δοκιμαστε σε αυτόν που ηδη εχετε με VMware ( Virtualization).
Tοσο το Trixbox οσο και το Elastix εχουν διανομη για vmware. Ειμαστε εδώ να σας βοηθησουμε…"

http://www.iptelephony.gr/news.php?extend.223
πηγή:troktiko

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Debono Hotel Gouvia Corfu